Villkor och föreskrifter

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Susannes Hudvård i Järna AB
Storgatan 5
15330 Järna
Organisationsnummer: 559078-5621
E-postadress: susanne@hanc.nu

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Stripe kortbetalning

Här betalar du enkelt och säkert med kort. Butiken har avtal med Stripe som är en standard för säker betalning med kort på internet. Läs mer om Stripe och deras villkor på https://stripe.com/se

Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Beställnings- och betalningsbekräftelse skickas via mail. Det är därför viktigt att du som kund är noggrann med att registrera din mailadress korrekt vid beställning.

Swish
Swish är en mobil betaltjänst där du enkelt, snabbt och säkert kan överföra pengar.

Betala ditt köp med Swish genom att logga in på din Swish-app och uppge betalningsuppgifterna. Kontrollera att de är korrekta. Köpet godkänner du med Mobilt BankID och du får omedelbart en betalningsbekräftelse. Pengarna dras direkt från ditt anslutna konto.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

DHL Servicepoint

Fraktavgift 69:- (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Våra försändelser skickas med DHL Service Point till ditt närmaste uthämtningsställe och har full spårbarhet.
Försändelserna hämtar du ut hos ditt närmsta DHL Service Point ombud. Sms avisering skickas till ditt mobilnummer vid ankomst till utlämningsställe, förutsatt att du fyllt i korrekt mobiltelefon nummer vid beställning. Paketet går att spåra, vid fördröjningar i leverans vänligen kontakta oss på susanne@hanc.nu för kollinummer på försändelsen.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Vår ambition är att packa samtliga ordrar inom 24 timmar från att dessa anlänt, leveranstiden är därför generellt 2-4 vardagar beroende på var du bor. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:

Susannes Hudvård i Järna AB

Storgatan 5

15330 Järna

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/
Ej uthämtade paket

För varor som ej blir uthämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader för returfrakt, hanteringsavgift & expeditionsavgift på 99 kr. Detta är en kostnad som DHL per automatik fakturerar oss.

Vill du inte ha ditt paket eller ångra ditt köp så måste du hämta ut ditt paket, skicka det tillbaka till oss och kontakta oss med information om vad du önskar göra.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
COOKIES
I denna Webshop (denna e-handelsplattform) används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.